Open Monumentendag 14 september

14 september 2024 — 10.00-16.30

Zaterdag 14 september 2024 is het weer Open Monumentdag. Het thema van dit jaar is Onderweg.

Museum Het Voorhuis is deze zaterdag al vanaf ’s morgens 10.00 uur geopend. Vanwege Open Monumentendag is de toegang voor volwassenen en kinderen gratis.

Naast de expositie Meten=Weten zijn er deze dag oude vervoermiddelen uit de eigen collectie te zien en worden er oude vervoermiddelen geëxposeerd die in bruikleen zijn. Er is ook een aparte hoek met kinderspeelgoed met als thema vervoer.

In de kuiperij is houtdraaien Adri Bezemer aanwezig. Hij verzorgt demonstaties en maakt de mooiste kunstwerken.

Deze dag is de Nederlandse Archeologische Vereniging AWN afdeling Lek- en Merwestreek aanwezig. Zij laten zien dat archeologie niet alleen over scherven gaat , maar een veel breder spectrum beslaat. Het landschap, onderwaterarcheologie of archeologie van de Tweede Wereldoorlog zijn hiervan slechts enkele voorbeelden.

Heeft u zelf archeologische vondsten aangetroffen tijdens werkzaamheden in de tuin of bij een verbouwing? Neem ze gerust mee. Wellicht kunnen zij u er iets over vertellen.

Aan de inwendige mens denken we natuurlijk ook. Ter plekke bakken we allerlei lekkers en is er koffie en thee.

Toekomstige activiteiten

Alle activiteiten